علت صدای زیاد لباسشویی کندی [علائم خرابی+رفع مشکل]دکتر تعمیرکار
علت صدای زیاد لباسشویی کندی

لباسشویی کندی یکی از محبوب ترین برندهای لباسشویی در ایران است. این لباسشویی ها به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته اند. با این حال، مانند هر وسیله برقی دیگری، لباسشویی کندی نیز ممکن است دچار خرابی شود. یکی از مشکلات رایج لباسشویی کندی، صدای زیاد آن است در این مقاله به بررسی علت صدای زیاد لباسشویی کندی می پردازیم.

جهت تعمیر لباسشویی کندی از خدمات دکتر تعمیرکار استفاده نمایید!

صدای زیاد لباسشویی کندی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد

برخی از رایج ترین دلایل عبارتند از:

  • خرابی یا فرسودگی بلبرینگ

بلبرینگ، قطعه ای است که وظیفه چرخش دیگ لباسشویی را بر عهده دارد. اگر بلبرینگ خراب یا فرسوده باشد، در حین چرخش دیگ، صدای زیادی ایجاد می کند. در این صورت، باید بلبرینگ را تعویض کنید.

  • خرابی یا فرسودگی تسمه

تسمه، قطعه ای است که موتور را به دیگ لباسشویی متصل می کند. اگر تسمه خراب یا فرسوده باشد، در حین کار لباسشویی، صدای زیادی ایجاد می کند. در این صورت، باید تسمه را تعویض کنید.

  • خرابی یا فرسودگی پمپ تخلیه

پمپ تخلیه، قطعه ای است که آب کثیف لباسشویی را تخلیه می کند. اگر پمپ تخلیه خراب یا فرسوده باشد، در حین کار لباسشویی، صدای زیادی ایجاد می کند. در این صورت، باید پمپ تخلیه را تعویض کنید.

  • خرابی یا فرسودگی موتور

موتور، قطعه ای است که وظیفه چرخش دیگ لباسشویی و پمپ تخلیه را بر عهده دارد. اگر موتور خراب یا فرسوده باشد، در حین کار لباسشویی، صدای زیادی ایجاد می کند. در این صورت، باید موتور را تعویض کنید.

  • وجود اشیاء خارجی در دیگ لباسشویی
حتما بخوانید:  نقش تسمه ماشین لباسشویی و نحوه تعویض آن

اگر اشیاء خارجی مانند سکه، سنجاق و غیره در دیگ لباسشویی قرار داشته باشند، در حین کار لباسشویی، صدای زیادی ایجاد می کنند. برای جلوگیری از این مشکل، باید قبل از شستشوی لباس ها، جیب های آنها را بررسی کنید.

  • تراز نبودن لباسشویی

اگر لباسشویی شما به درستی تراز نباشد، در حین کار دچار لرزش خواهد شد و این لرزش می تواند باعث ایجاد صدای زیاد شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید لباسشویی را روی سطح صاف و محکمی قرار دهید. همچنین، می توانید از تراز لیزری برای تراز کردن لباسشویی استفاده کنید.

راه حل های رفع مشکل صدای زیاد لباسشویی کندی

با توجه به دلایل صدای زیاد لباسشویی کندی، راه حل های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد. در صورتی که مشکل از خرابی یا فرسودگی بلبرینگ، تسمه، پمپ تخلیه یا موتور باشد، باید دستگاه را توسط یک تعمیرکار متخصص بررسی کنید. اما اگر مشکل از وجود اشیاء خارجی در دیگ لباسشویی یا تراز نبودن لباسشویی باشد، می توانید با انجام اقداماتی ساده خودتان مشکل را برطرف کنید.

در اینجا چند راه حل ساده برای رفع مشکل صدای زیاد لباسشویی کندی آورده شده است:

  • لباسشویی را روی سطح صاف و محکمی قرار دهید.
  • از تراز لیزری برای تراز کردن لباسشویی استفاده کنید.
  • جیب های لباس ها را قبل از شستشو بررسی کنید.
  • لباس ها را به اندازه مناسب در دیگ لباسشویی قرار دهید.

اگر با انجام این اقدامات، مشکل صدای زیاد لباسشویی کندی برطرف نشد، باید دستگاه را توسط یک تعمیرکار متخصص بررسی کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۳]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای سایت دکتر تعمیر کار محفوظ است.