تعمیرات لباسشویی دوقلو [آموزش بررسی مشکلات+حل آن] دکتر تعمیرکار
تعمیرات لباسشویی دوقلو

تعمیرات لباسشویی دوقلو از جمله مواردی است که مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد. این محصولات با توجه به اینکه رشد لباسشویی های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک افزایش داشته است. ولی همچنان مورد توجه خانواده ها می باشد.

چرا که لباسشویی های دوقلو از قیمت مناسبتری برای خانواده های با درامد متوسط هستند. تعمیر این لباسشویی ها نیز باید توسط متخصصین در این حوزه انجام شود. اگر شما بدون توجه به این نکته به هر شخصی برای انجام تعمیرات اعتماد کنید مطمئنا مجبور به صرف هزینه های اضافی خواهید شد.

لباسشویی های دوقلو هم اکنون توسط برندهای معتبر ایرانی و خارجی در بازار وجود دارند. هر برندی با توجه به نوع طراحی خاص خود از پیچیدگی های خاصی برخوردار است. پس باید در انتخاب تعمیرکار دقت بالایی داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم در مورد انواع مشکلات موجود در لباسشویی های دوقلو مطالبی را ارائه کرده و روش های تعمیر آن را بیان کنیم. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با ویژگی های ظاهری

قبل از اینکه به بیان مطالبی در مورد تعمیرات لباسشویی دوقلو بهتر است با قطعات و ویژگی های ظاهری این محصول آشنا شوید. در این صورت می توانید هر گونه مشکلی که ایجاد شد را به راحتی تشخیص دهید. در این قسمت به قطعات اصلی لباسشویی های دوقلو اشاره می کنیم.

  • داشتن دو مخزن برای شستشو و خشک کردن البسه
  • دارای دو ورودی آب گرم و سرد برای شستشو
  • با توجه به نوع سرعتی که تنظیم شده است موتور باید حرکت خود را انجام دهد.
  • لباسشویی های دو قلو ارتفاع زیاد و همچنین عمق زیادی برای شستشو دارد.
  • نوع باز و بسته شدن درب و نوع زاویه بسته شدن درب
  • میزان اندازه لباسشویی به صورت استاندارد
  • دارای بدنه از نوع و جنس پلاستیک محکم در برابر شرایط مختلف محیطی

در کنار ویژگی های بیان شده برخی از قابلیت ها نیز برای ماشین های لباسشویی دوقلو طراحی شده است که نوع شستشو را آسان تر می کند.

قابلیت های لباسشویی دوقلو

از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • داشتن دو موتور مجزا برای شستشو و خشک کردن لباس
  • دارای قفل کودک برای جلوگیری از دسترسی کودکان به تنظیمات
  • توانایی و قابلیت افزودن لباس در طی مراحل شستشو
  • دارای انواع برنامه شستشو
  • دارای پمپ تخلیه
  • توانایی تنظیم میزان چرخش خشک کن برای انجام فعالیت خشک کردن البسه
حتما بخوانید:  راهنمای ماشین لباسشویی کنوود [KENWOOD] دکتر تعمیر کار

مشکلات لباسشویی دوقلو

برای انجام “تعمیرات لباسشویی دوقلو” باید نوع مشکل آن تشخیص داده شود. مشکلات شایعی وجود دارد که نشان می دهد لباسشویی شما دچار مشکل است. در این بخش قصد داریم به این مشکلات و عیب ها بپردازیم تا شما در هنگام رو به رو شدن با آن ها به فکر رفع آن باشید.

  • لباسشویی شما روشن نمی شود.
  • بر روی بدنه لباسشویی که از جنس پلاستیک است دچار برق گرفتگی می شوید.
  • خشک کن به درستی فعالیت خود را انجام نمیدهد
  • موتورها استارت نمی خورند و روشن نمی شوند.
  • نخ کش شدن لباس ها بعد از هر بار شستشو و آب کشی
  • پاره لباسشویی دو قلو در فرایند شستشو باز می شود.
  • در هنگام شستشو به صورت همزمان پروانه کار نمی کند.
  • وجود نشتی آب از کف مخزن لباسشویی یکی دیگر از مشکلات موجود در لباسشویی است.

حال که شما با اصلی ترین مشکلات آشنا شدید به سراغ روش های حل هر یک می پردازیم. ممکن است این روش ها به تنهایی و بدون وجود متخصص انجام پذیر نباشد. ولی دانستن آن برای مصرف کننده می تواند در تشخیص نوع خرابی کمک زیادی نماید.

علت روشن نشدن لباسشویی دوقلو

اگر شما در هنگام استارت زدن لباسشویی با عدم روشن شدن آن مواجه شدید. در این صورت باید برای انجام تعمیرات لباسشویی دوقلو اقدام نمایید. قبل از هر اقدامی بهتر است دو شاخه و پریز لباسشویی را چک کنید. اگر این دو قطعه سالم باشند هم اکنون نوبت به چک کردن و بررسی سیم رابط است. اگر اطمینان پیدا کردید که این قطعات سالم هستند هم اکنون باید به بخش های دیگر مراجعه کنید. در بیشتر موارد اگر مشکل روشن نشدن لباسشویی حل نشود به سراغ فیوز داخلی می روند. برای باز کردن لباسشویی به هیچ عنوان به صورت شخصی اقدام نکنید و از یک متخصص برای انجام تعمیر و تعویض کمک بگیرید.

علت وجود برق در بدنه لباسشویی

در بعضی مواقع تعمیرات ماشین لباسشویی دوقلو به دلیل وجود برق در بدنه پلاستیکی آن است. برای اینکه علت این مورد بررسی شود باید به موارد مختلفی توجه نمایید. اگر شما در هنگام دست زدن به بدنه دچار برق گرفتگی شدید سریعا باید با متخصص تماس گرفته تا تمام مدارهای لباسشویی بررسی شود. در هنگام بررسی مدار ممکن است شما با یک سیم لخت شده مواجه شوید. بدون هیچ تردیدی باید این سیم را تعویض کنید تا از مشکلات احتمالی دیگر جلوگیری نمایید. ممکن است المنت دستگاه دچار کشش شده باشد که یکی از علت های وجود برق در بدنه می باشد. یا اینکه عایق بندی لباسشویی شما خراب شده و از بین رفته باشد. پس در صورت تشخیص هر یک از مشکلات سریعا برای رفع آن اقدام نمایید. در بعضی موارد اتصالی از وجود مشکلات قطعات موجود در مدار ایجاد می شود. برای اینکه مشکل رفع گردد شما باید سریعا اقدام به تعویض قطعه و یا تعمیر آن نمایید. اگر هر یک از مشکلات بالا نبود باید به صورت جداگانه قطعات و اتصالات را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید مشکل را به درستی حدس زده و از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری نمایید.

حتما بخوانید:  چرا لباسشویی اسنوا لباس ها را خوب نمی شوید؟ [دلایل+رفع] دکتر تعمیرکار

کار نکردن موتور خشک کن لباسشویی

یکی دیگر از مواردی که نیاز به انجام تعمیرات لباسشویی دوقلو دارد کار نکردن موتور خشک کن است. برای پیدا کردن این مشکل باید سریعا به بررسی بخش های مختلف بپردازید تا بتوانید مشکل را به درستی پیدا کنید. باید در اولین قدم به بررسی خازن و زغال لباسشویی بپردازید. اگر مشکل در این دو رفع نشد به سراغ موتور بروید. لازم است بدانید که ممکن است لباسشویی شما دارای حجم زیادی از لباس باشد. در این صورت با کم کردن البسه به راحتی می توانید مشکل را حل کنید. بعد از بررسی کردن تمام موارد و پیدا نکردن مشکل، به سراغ تست کردن و بررسی موتور لباسشویی دو قلو بروید.

مشکل استارت موتور لباسشویی دوقلو

تعمیرات لباسشویی دوقلو با توجه به نوع ایراداتی که دارد کمی دشوار است. برای همین شخصی که برای انجام تعمیرات به محل مراجعه می کند باید توانایی حل کامل مشکل را داشته و در کنار تجربه از نظر علمی نیز دانش کافی داشته باشد.

  • ممکن است مشکل در بلبرینگ ها باشد. از این رو باید حتما برای تعویض اقدام کنید. اگر نگران هزینه بوده و قصد تعمیر دارید باید به این نکته توجه کنید که با تعمیر مشکل شما حل نمی شود. پس حتما برای رفع مشکل تعویض و خرید بلبرینگ مناسب را انجام دهید.
  • ممکن است خازنی که برای راه اندازی موجود است دچار خرابی و یا فرسودگی شده باشد. پیشنهاد می کنیم حتما برای رفع مشکل خازن را تعویض نمایید.
  • ممکن است سیم پیچی از محل خود جدا شده باشد. با نصب این قطعه در جای خود می توانید لباسشویی را به صورت مجدد راه اندازی نمایید.
  • جدا شدن لنت های ترمز از مدار نیز می تواند باعث شود تا موتور شتسشو به درستی استارت نخورد.
حتما بخوانید:  مشکلات رایج در ماشین لباسشویی اسنوا Snowa و راه‌حل‌های آن | دکتر تعمیرکار

حرکت نکردن پروانه در هنگام شستشو

اگر پروانه لباسشویی دو قلو در هنگام فرایند شستشو حرکت نمی کند باید به سراغ تسمه و دوپولی لباسشویی بروید. چرا که در صورت بروز مشکل در این دو قطعه پروانه با مشکل مواجه خواهد شد.

در ضمن به خاطر داشته باشید به دلیل تنوع زیاد تسمه در بازار باید نوع تسمه را در دست داشته باشید تا با توجه به نوع تسمه لباسشویی خرید خود را انجام دهید.

پارگی و نخ کش شدن البسه

ممکن است در بین پروانه و سطح لباسشویی فاصله ایجاد شده باشد. وقتی در این بین فاصله وجود داشته باشد البسه در بین آن ها رفته و دچار نخ کش شدن و پارگی می شوند. برای تنظیم این فاصله باید از یک متخصص درخواست نمایید. در نظر داشته باشید فاصله این دو باید از یکدیگر حدود ۲ میلی متر باشد.

باز شدن پروانه لباسشویی

ممکن است در موقع شستشو با باز شدن پروانه مواجه شوید. این مشکل از چیست؟ برای رفع این مشکل باید جهت شستشو با جهت گردش پروانه را تنظیم کنید. این دو باید به یک سمت گردش داشته باشند. در صورتی که شستشو به یک سمت و پروانه به سمت دیگر بچرخد باعث می شود تا پروانه باز شود. با مطالعه دفترچه راهنما و مقالات رمبوطه بدون حضور تعمیرکار می توانید اقدام به تنظیم پروانه و جهت شستشو نمایید.

چکه کردن آب مخزن

مشکل چکه کردن آب از کف مخزن به کاسه نمد بر می گردد. یعنی مشکل اصلی در خرابی کاسه نمد است. پیشنهاد می کنیم در صورت بروز این مشکل سریعا اقدام به تعویض کاسه نمد نمایید. کاسه نمد به هیچ عنوان تعمیر نمی شود. پس با انجام تعمیرات لباسشویی دوقلو نمی توانید این مشکل را رفع کنید. برای تعویض این قطعه سریعا با متخصصین تماس بگیرید تا به درستی کاسه نمد را از جایگاه خود بیرون آورده و تعویض نمایند.

حرف آخر

تعمیرات لباسشویی دوقلو به راحتی توسط متخصصین قابل انجام است. اگر می خواهید لباسشویی شما مدت زمان زیادی کار کند باید از یک تکنسین کار کشته و با تجربه و دانش بالا برای انجام خدمات کمک بگیرید. پیشنهاد می کنیم با توجه به نوع برند لباسشویی خود با نمایندگی های مربوطه تماس گرفته و سپس درخواست خود را ثبت کنید. به خاطر داشته باشید در هنگام ارائه اطلاعات، ذکر نوع برند، نوع مدل و ایراد لباسشویی ضروری است. پس با یک انتخاب درست به هزینه های خود و بهتر شدن فرایند لباسشویی دوقلو کمک کنید ، تعمیر لباسشویی در شهریار و استان تهران تخصص ما میباشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای سایت دکتر تعمیر کار محفوظ است.