مشکل تخلیه آب لباسشویی بوش - عوامل کار نکردن دکمه تخلیه لباسشویی بوش
دکمه تخلیه آب لباسشویی بوش - مشکل تخلیه آب لباسشویی بوش

در صورتی که دکمه تخلیه آب لباسشویی بوش دچار مشکل شد باید چه اقداماتی انجام داد؟ آیا بدون حضور تعمیرکار می توان مشکل را برطرف نمود؟ در برخی از موارد ممکن است دکمه تخلیه از کار بیفتد و بعد از شستشو آب درون لباسشویی کاملا خالی نشود. وجود این مشکل می تواند علت های زیادی داشته باشد. برای اینکه شما با علل ایجاد مشکل فوق، روش های حل آن و … آشنا شوید پیشنهاد می کنیم در این مقاله ما را همراهی نمایید. چرا که قصد داریم در ادامه به صورت کلی به این موضوع بپردازیم.

علل کار نکردن دکمه تخلیه آب لباسشویی بوش

وقتی که دکمه تخلیه لباسشویی بوش کار نمی کند شما باید به بررسی موارد مختلف بپردازید. این گزینه ها جز اصلی ترین علت های موجود در تخلیه نشدن آب لباسشویی شمرده می شوند.

  • خراب شدن فیلتر تخلیه لباسشویی: فیلتر تخلیه در قسمت زیرین لباسشویی قرار دارد که مانع از ورود پرزها و مواد دیگر به درون شیر تخلیه می شود. اگر این بخش دچار مشکل شود آب به درستی تخلیه نمی شود.
  • خراب شدن پمپ تخلیه: پمپ تخلیه با قدرت فرایند خالی شدن آب درون ماشین لباسشویی را انجام می دهند. به طوری که این آب های اضافی را به سمت شلنگ خروجی هدایت کرده و دیگ را خالی می کند. در صورت تخلیه نشدن آب ممکن است این بخش دچار مشکل شده باشد.
  • بسته شدن خروجی های دیگ: سوراخ هایی در قسمت زیرین دیگ قرار دارد که برای خروج آب تعبیه شده است. وقتی این خروجی ها توسط جوراب و یا البسه دیگر مسدود شود می تواند مانع از خروج آب گردد.
  • وجود خرابی در شلنگ: در مواقعی که آب درون دستگاه به درستی تخلیه نمی شود بهتر است سری به شلنگ بزنید. چرا که ممکن است این بخش دچار مسدودی شده و یا خراب شده باشد. بعد از رفع مشکل، آب درون دستگاه به راحتی تخلیه می شود.
  • مسدود شدن لوله فاضلاب منزل: ممکن است لوله فاضلاب خانگی شما دچار گرفتگی شده باشد. در این صورت ممکن است دستگاه آب را به درستی تخلیه نکند.
  • خراب شدن برد اصلی لباسشویی: اگر تمام موارد بالا به کمک تعمیرکار مورد بررسی قرار گرفت و مشکلی وجود نداشت آخرین مرحله بررسی برد است. در این صورت احتمال خرابی برد افزایش پیدا کرده و ممکن است برد دستگاه دچار خرابی و آسیب دیدگی باشد.
حتما بخوانید:  تعمیر برد لباسشویی ایندزیت indesit [دلایل+علائم خرابی برد] دکتر تعمیرکار

نمایش ارور E18 در لباسشویی بوش

لباسشویی بوش به مانند برندهای دیگر ارورهای متعددی را در صورت بروز مشکل نمایش می دهد. یکی از این ارورها که ممکن است برای هر لباسشویی رخ دهد ارور E18 و یا F18 است. زمانی که دکمه تخلیه آب لباسشویی بوش به درستی کار نکند این ارور نمایش داده می شود.

شما می توانید بلافاصله بعد از به نمایش گذاشته شدن ارور فوق با تکنسین های معتبر مراکز تعمیرات تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید.

در این بین دکتر تعمیرکار سعی کرده است با ارائه خدمات متعدد با کمترین قیمت و حداقل زمان، خدمات خود را با کیفیت بالا در اختیار مشتریان قرار دهد. دلیل اعتماد شما به این مرکز ارائه ضمانت نامه خدمات برای مدت محدود است. چرا که در صورت بروز مشکل می توانید مجددا به صورت رایگان از خدمات این مرکز استفاده کنید.

چگونگی تخلیه اضطراری آب لباسشویی بوش

برخی از افراد وقتی که دکمه تخلیه آب لباسشویی بوش خراب می شود و آب درون لباسشویی باقی می ماند نگران بوی بد آن شده و نمی دانند که چگونه آب داخل دستگاه را تخلیه کنند. در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه به صورت اضطراری آب درون دستگاه را تخلیه کنید.

  • در مرحله اول باید کاملا دستگاه را از برق خارج نمایید.
  • از چند دستمال و ظرف برای جمع آوری آب استفاده کنید و آن ها را در کنار فیلتر تخلیه قرار دهید.
  • درب فیلتر تخلیه را برداشته و کنار بگذارید.
  • سپس به آرامی فیلتر را باز کنید.
  • بعد از باز کردن فیلتر شما با شلنگ تخلیه مواجه می شوید که باید آن را درون ظرف قرار داده تا تخلیه آب انجام شود.
دکمه تخلیه آب لباسشویی

دکمه تخلیه آب لباسشویی

حرف آخر

خرابی دستگاه لباسشویی امری بدیهی است. چرا که لباسشویی بسیار پر کاربرد است. به همین خاطر بهتر است به صورت مدت دار توسط سرویسکار مورد بررسی قرار گیرد تا اگر مشکلی وجود داشت به سرعت رفع شود.

حتما بخوانید:  راهنمای کامل نصب و راه اندازی لباسشویی بوش [bosch] دکتر تعمیرکار

رفع نشدن و از بین نرفتن مشکلات لباسشویی نظیر خرابی دکمه تخلیه آب لباسشویی بوش می تواند به قطعات دیگر نیز آسیب برساند. قیمت کم، کیفیت بالا، سرعت عمل سریع، تکنسین های متخصص ویژگی های مثبت مرکز خدمات دکتر تعمیرکار است. شما می توانید از طریق تماس تلفنی و یا وب سایت اینترنتی درخواست تکنسین خود را به ثبت برسانید. در ضمن تعمیر لباسشویی فاگور نیز در این مرکز انجام می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق برای سایت دکتر تعمیر کار محفوظ است.